Wie is Ron

Stel je zelf even voor of begin een gesprek over welk onderwerp dan ook.
r0n.

Wie is Ron

22 apr 2019, 19:21

Het antwoord is ikke :D
Na CP/M, wat een heerlijk 8 bits single tasking systeem was, en het diverse keren stoten tegen bugs in Windows, ben ik in 2004 begonnen met Ubuntu, dat was met versie 0410, de eerste :!:
Toen de Unity desktop kwam, kon ik daar niet aan wennen, en na zoeken ben ik toen overgestapt op Xubuntu, met de XFCE desktop.
Daarnaast gebruik ik op mijn octal-boot laptop ook SolidX, dat een Nederlands systeem is, gebaseerd op Debian.
Mensen die ingeburgerd zijn in de Ubuntu wereld zullen mij wel kennen.

Als ambassadeur van Seniorweb probeer ik daar Linux te promoten, en te ondersteunen, dat is leuk werk.
Bij mij in de regio (Oost-Zeeland) geef ik ook een installatie service van Debian afgeleiden, waardoor oude apparatuur bruikbaar blijft.
's-zomers zit ik veel op een camping aan de Brabantse kant van de grens met Limburg, ook hier probeer ik mensen te interesseren in Linux systemen.

Daarnaast schrijf ik jaarlijks veel overheidsinstanties aan, die weigeren zich aan de verplichte openstandaarden te houden, iets dat leuke contacten heeft opgeleverd.

Ook maak ik websites, met een zelfgeschreven spartaans CMS systeem, maar wat ik makkelijk vind werken.
Momenteel werk ik aan een CMS geschreven in BW-Basic, wat dus offline werkt en daarna met FTP naar de server moet.

Een mens moet toch iets te doen hebben, na zijn pensionering :?:
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData voorstander.
Een echter dwarsligger dus.

Terug naar “Offtopic”

Aanmelden · Registreer

Forum info

In totaal zijn er 2 gebruikers online :: 1 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast
Geregistreerde gebruikers: Bing [Bot]
Het grootste aantal gebruikers online was 104 op 15 sep 2019, 13:54
Aantal berichten 128
Aantal onderwerpen 56
Aantal leden 31
Ons nieuwste lid is Eljakkim
Er zijn geen verjaardagen vandaag.

Over linuxgebruikers

Deze groep is een ontmoetingsplaats voor Linux & Open Source enthousiastelingen.
Wij bestaan uit zeer gevarieerde leden, van doorgewinterde systeembeheerders en programmeurs tot mensen die eens kennis willen maken met Linux. Ons doel is om met elkaar te kunnen discussiëren, vragen te beantwoorden en raad te geven over Linux gerelateerde onderwerpen.

Welke Linux Distro je ook gebruikt bij ons ben je welkom.